|
گلسای عزیز،
قبل از انتخابات استانی ۲۰۱۸ پارلمان انتاریو بعید میدانم که
افراد بسیاری از کامیونیتی ایرانی، نام شما را شنیده باشند. به
همانصورت تا چند روز پیش که برای اولین بار از طریق
ایمیل با شما تماس گرفتم، مطمئنن شما هم نام من، مهدی شمس
را تا به حال نشنیده بودید. برای شناخت شما حداکثر تلاش خود را
کرده و ادامه خواهم داد که مبادا سخنی را بر زبان آورم که خلاف
واقع باشد. امیدوارم در صورت مشاهده هر گونه خطا و کوتاهی، من
را تصحیح نمایید.
.jpg)
به نظر میاید تا قبل از تماس تلویزیون اینترناشنال، در
ماه فوریه ۲۰۲۲
فعالیت های شما در رابطه با کامیونیتی به تبریکات نوروز و
یکبار هم در رابطه با اولین سالروز فاجعه پرواز ۷۵۲ در
ژانویه ۲۰۲۱خلاصه
میشده است.
از سپتامبر ۲۰۲۲ همزمان با جنبش زن، زندگی، آزادی، فعالیت های
جدی شما در رابطه با کامیونیتی ایرانی با شرکت در تظاهرات،
رویدادهای
کامیونیتی، موضع گیری علیه
کنگره ایرانیان
در پارلمان، گردهمایی های
سیاسی،
حمایت از
رضا پهلوی
و حضور چشمگیر در سوشیال مدیا و طرفداری سرسخت از پرچم با نشان
شیر و خورشید که متاسفانه به عاملی برای بوجود آوردن تفرقه
مبدل شده، آغاز گردید.
یکی از نتایج مثبت جنبش زن، زندگی، آزادی، بوجود آوردن آگاهی
در سطح جهان و ایرانیانی بود که مانند شما به دلیل مهاجرت به
کانادا در سنین جوانی و فاصله گرفتن با کامیونیتی و آنچه به
ایران مربوط میگردد بی تفاوت بودند. حضور شما در پارلمان
انتاریو فرصت و امکانی را بوجود آورد که جنابعالی در مدتی
کوتاه نه تنها کوتاهی های گذشته را جبران کنید، بلکه بصورتی
تاثیر گذار عمل نمایید. جای دارد که از زحمات شما قدردانی
نماییم.
در جایگاه یک سیاستمدار، حتمن در جریان کمیسیون مداخلات دولت
های بیگانه هستید. از آنجاییکه ما ایرانیان حتی در کانادا هم
از مداخلات جمهوری اسلامی در امان نیستیم، میبایستی با هوشیاری
بیشتری با این مورد برخورد نماییم. از اینرو نه تنها اطلاعات
مربوط به فعالیت های این کمیسیون را جمع آوری و در
دسترس
همگان قرار داده ام، بلکه فعالیت هایی را نیز در بوجود آوردن
آگاهی در کامیونیتی در این رابطه آغاز نموده ام.
البته قبل از تشکیل این کمیسیون فعالان کامیونیتی، از جمله خود
من
بارها با سیاستمداران، دولتمردان، و سازمان ها امنیتی کانادا
تماس گرفته ایم و نسبت به این موضوع، نگرانی های خود را مطرح
نموده و هزینه های آنرا که تهدید، توهین و
تهمت
به وابستگی به مجاهدین و اسرائیل را پرداخته ایم.
شاید به همین دلیل است که من نسبت به این موضوع بیشتر نگران و
حساس میباشم.
انتظاری نیست که شما در این مدت کوتاه آنطور که باید با فعالیت
ها و فعالان کامیونیتی آشنایی پیدا کرده باشید. بخصوص که
عاملان و شبه عاملان رژیم، جهت رسیدن به اهداف خود در هر نقشی
در آمده و شناسایی آنها غیر ممکن مینماید. به احتمال زیاد تا
هم اکنون در بند این افراد قرار گفته اید.
برای شناخت این افراد متاسفانه امکانات لازم برای تحقیق را در
اختیار نداریم. عده ای از آنها بصورت آشکار از جمهور اسلامی
حمایت میکنند، تفرقه میافرینند، توهین، تهدید و تهمت میزنند، و
به تخریب فعالان و نهادها میپردازند. عده ای هم تحت پوشش
مخالفت با رژیم همین عملیات را انجام میدهند. البته برای
آنهاییکه با کامیونیتی آشنایی کامل دارند، این افراد کم و بیش
شناخته شده میباشند.
با بررسی فعالیت های شما در دوسال و نیم حضورتان در کامیونیتی،
میتوان شاهد تغییراتی بود که قابل تأمل و تعمق هستند.
۱-
در اکتبر ۲۰۲۲ از
کاوه شهروز
به دلیل حضورش در پارلمان، هنگام سخنرانی شما به مناسبت روز
چهلم قتل مهسا امینی تشکر مینمایید. همزمان به لابیگری های
کنگره ایرانیان اشاره میکنید. در این تاریخ شناخت شما از کنگره
تا چه حد و از چه طریق بوده است؟
۲- در فوریه ۲۰۲۴ پیام های خصوصی کاوه شهروز را منتشر میکنید.
او را تحقیر و به ایشان توهین میکنید. فراتر رفته و به او تهمت
وابستگی به مجاهدین میزنید.
۳- در این میان
شیر
و پرچم سه رنگ،
سرود
ای ایران، هشتگ جاوید
شاه،
که تا قبل از این به نظر میاید برای شما ناشناخته بودند، هویت
فراموش و گم شده ای را برای شما بازمیگردانند. آنها را محکی
برای ارزیابی افراد قرار میدهید.
۴- بعد از فجایع هفت اکتبر حماس، پرچم اسرائیل را به آنها
میافزایید. سخنرانی هایتان بیشتر توهین آمیز، تند و خشن
میگردند.
بیشرف و زوزه بکش
به فرهنگ لغات شما اضافه می شوند و در استفاده از آنها خساست
به خرج نمیدهید. صفحات شما در سوشیال مدیا به میدان جنگ سایبری
مبدل شده و به نظر میاید که جایگاه خود را در پارلمان از یاد
برده اید، و آنچه به ایران مربوط میگردد برای شما نسبت به
موضوعاتی که به کانادا و حوزه ای که نمایندگی آنرا به عهده
دارید از یاد برده اید.
مداخلات، تاثیرات و لطمات دولت های بیگانه و عواملشان اشکال
مختلف به خود میگیرند، و بدترین آن تضعیف و تخریب دموکراسی
است، که در رابطه با شما به خوبی مشاهده میشود. زمانی جای
بیشترین تاسف است که در عدم وابستگی شما به جمهوری اسلامی، هیچ
شک و تردیدی نیست، ولی چنان تحت تاثیر عوامل و شبه عوامل قرار
گرفته اید که بیشتر از خود آنها به ارزش های کانادا لطمه وارد
میسازید. اینهمه تاثیر پذیری، آنهم در چنین زمان کوتاهی، باعث
حیرت است.
البته در ساده اندیشی که بیشتر به ساده لوحی نزدیک است، و بی
اطلاعی سیاستمداران کانادایی، شک و تردیدی نیست. با وصف این،
میبایست ایرانیان، بخصوص فعالان اجتماعی را مقصر دانست که به
وظیفه خود، آنطور که باید، عمل نکرده اند تا مانع از آن گردند
که عوامل و شبه عاملان بتوانند به این راحتی فردی مانند شما را
تحت تاثیر خود قرار دهند.
همانطور که در ابتدای این مقاله هم به آن اشاره کرده ام، هیچ
دلیلی وجود ندارد که من و شما مخالفت های شخصی با یکدیگر داشته
باشیم. جای تاسف خواهد بود که اگر اختلافات عقیدتی، ما را
رودرروی هم قرار دهد. نقد من هیچ ربطی به باورهای سیاسی شما
ندارد. آنچه باعث اندوه من میباشد، مشاهده فردی مانند شماست که
از کودکی در این کشور بزرگ شده، تحصیل کرده، به درجه بالای
وکالت رسیده، به پارلمان کانادا راه یافته، ولی به گونه ای عمل
میکنید که اگر بخواهم صداقت و شفافیت را رعایت کنم، باعث شرم
همنوع خواهد بود.
با تاکید مجدد بر اینکه میان من و شما هیچ خصومت شخصی وجود
ندارد، مورد شما را برای تحقیق و بررسی تاثیر پذیری از نحوه
عمل عاملان و شبه عاملان رژیم بسیار جالب و پر اهمیت میدانم.
باور دارم که شما و دیگر سیاستمداران و دولتمردان کانادایی به
کمک، اطلاعات و آگاهی از طریق کامیونیتی های مختلف نیازدارید.
در ضمن ما ایرانیان نیز به کمک امثال شما نیازداریم تا با
گفتگو و در میان گذاشتن مسیری را که از سپتامبر ۲۰۲۲ طی کرده
اید، افرادی را که با آنها برخورد داشته و آنچه که شما را
بیشترتحت تاثیر قرار داده، دریابیم که چرا شما موضوعات و
مشکلات را نسبت به اصول و ارزش ها در اولویت قرار داده اید.
با این امید که بتوانیم به عنوان دو شهروند کانادایی به یکدیگر
اعتماد کنیم. صادقانه، منصفانه و در کمال شفافیت با گفتگو، به
بنی آدم معنا دهیم. |